Så var det återigen dags för ett nyhetsbrev, ibland finns det inte så mycket att informera om och då blir det lite glesare mellan breven men nu var det dags igen!
Sommaren har ju redan anlänt och snart börjar semestern för de flesta och då börjar också grillsäsongen. Vi vill påminna om vad som gäller med att ha gasol i huset. Ingen gasol får förvaras i källarförråden.
På inglasad balkong får man förvara en gasolflaska upp till 5 liter (PK5). Det kan under sommaren bli mycket varmt på altanen så se till att gasolflaskan ej
står mitt i solen. På altaner som ej är inglasade får man ha en gasolflaska upp till 10 liter (PC10).
När man grillar ska man också göra detta på ett sådant sätt att det inte medför någon olägenhet för övriga i huset.
Vi har ju också vår fina uteplats med grillmöjligheter, alltid trevligt med lite liv och rörelse på gården. I cykelförrådet finns spel att låna så som plockepinn, boulespel och yatzy om man vill ha någon gårdsaktivitet.
När det gäller 5 års besiktningen så har ett flertal punkter hängt kvar.
Onsdagen den 14 juni hade styrelsen ett möte med ansvariga för att gå igenom felen som ej är avrapporterade som klara, dom lägenhetsinnehavare som är berörda kommer att kontaktas igen.
I augusti kommer det att göras en cykelrensning, styrelsen kommer att sätta lappar på cyklarna omkring 28/8. De som äger cykeln ska ta bort lappen, cyklar som det sitter lappar kvar kommer att ställas undan en tid för att sedan skänkas.
Elpriset för maj blev 157 öre vilket var ytterligare ett rekord åt rätt håll, vi kommer tillsvidare att ligga kvar på rörligt elpris eftersom det är mest förmånligt för oss i närtid.
Strulet med wifi verkar fortsätta, att ha kontakt med Telia är inte heller det lättaste.
Tyvärr så har vi ingen patentlösning på problemet och det verkar vara ca 10 st som har problem i huset, i alla fall om jag läser på Facebook. Om detta inte stämmer så vore det bra om fler skriver om man har problem.
Vad göra?
Steg ett är att göra en omstart precis så som Georgiana beskriver på Facebook. Om inte detta hjälper så ta med boxen till Teliabutiken och säg att omstart är utförd
utan resultat och att de får byta den, Therése Fredh skriver att de fått sin box bytt och att wifi funkade efter det.
Ja, vi vet att detta inte är en perfekt lösning och jag tror att vi alla tycker detta är riktigt dåligt och inget som vi är nöjda med. Men detta är ändå den lösning som kan vara snabbast för att få problemet löst. Det finns nog ingen av oss som tycker något annat än att det är Telias problem att lösa detta. Men tyvärr så kan vi tycka vad vi vill just nu men det hjälper inte. Hur vi ska återföra vårt missnöje till Telia får bli nästa fråga.
Vad som är viktigt är också att vi vet omfattningen av problemet och om lösningen hjälper så skriv på Facebook så försöker vi fånga upp problematiken. Hur många som har problem? och om lösningarna hjälper.
Med detta önskar styrelsen alla en skön sommar och en härlig semester!