Nycklar och porttelefon

NYCKLAR OCH PORTTELEFON

Entréportar, hissar och övriga dörrar till gemensamma utrymmen öppnas med nyckelbricka/tagg. Lägenhetsdörrarna har vanliga nycklar.

Till varje lägenhet delades det ut vid inflyttningen fem (5) lägenhetsnycklar, fyra (4) nyckelbrickor/taggar och fyra (4) postbox nycklar. Saknas någon nyckel eller nyckelbricka/tagg får bostadsrättsinnehavaren stå för kostnaden att återställa cylindern så att de gamla, försvunna nyckelserien inte längre passar alternativt byte av hela låskolven. Samma gäller spärr av nyckelbrickor/tagg och omprogrammering av densamma.

Vid överlåtelse mellan säljare och köpare ska Brf Stallbackens 1 egen nyckelkvittens användas, finns att ladda ner här: Nyckelkvittens

SERVICELÄGE

Lägenhetsdörrarna går att ställa i serviceläge – genom att göra detta kommer fastighetsskötaren in med en servicenyckel. Här kan du läsa om hur Serviceläge fungerar. Du kan inte själv beställa ytterligare nyckelkopior av en låssmed eftersom dessa är spärrade för din egen säkerhets skull. För att beställa nycklar vänder du dig till FR Fastighetsservice via felanmälan. Det tas ut en kostnad för varje nyckel och en ny kvittens behöver skrivas på.

POST

I entrén finns en postbox till varje lägenhet och dit levereras din post. Postboxen öppnas med särskild nyckel. Utanför varje lägenhet finns en hållare (tidningsklämma) för morgontidningen. Namn till respektive lägenhetsinnehavare ordnas av fastighetsskötaren i samband med inflytt. Önskar ni vid ett senare tillfälle lägga till något namn så bekostar lägenhetsinnehavaren detta själv. Eventuella ändringar görs via felanmälan.

PORTTELEFON

Entrén är utrustad med porttelefon PA-59D som har inbyggd display med boenderegister för smidigt och enkelt handhavande. För att söka person/lägenhet bläddra med piltangenterna upp/ner. Tryck sedan på knappen ”Ring” (telefonlur) så ringer porttelefonen upp automatiskt.

När det ringer hos vald person/lägenhet, svarar och pratar du som vanligt och för att öppna entrédörren trycker du stjärna (*) på telefons knappsats.

Namn och valt mobilnummer till respektive lägenhetsinnehavare programmeras av fastighetsskötaren i samband med inflytt. Önskar ni vid ett senare tillfälle lägga till något namn eller telefonnummer så bekostar lägenhetsinnehavaren detta själv. Eventuella senare ändringar görs via felanmälan.